مقالات

اهمیت ضدعفونی اتاق کودک

ضدعفونی اتاق کودک

بررسی اهمیت ضدعفونی اتاق کودک و وسایل بازی

سلامتی کودکان همیشه برای والدین اهمیت فراوانی دارد. کودکان در سنین پایین تر وسایل بازی خود را به صورت مداوم به سمت دهان خود می برند که در صورت تمیز نبودن وسایل بازی ممکن است کودک بیمار شود. همچنین از ضدعفونی کردن وسایلی مانند شیشه شیر و ظرف غذای کودک نیز نباید غافل شد.

اهمیت ضدعفونی اتاق کودک

ضدعفونی اتاق کودک

با پیدا شدن بیماری کرونا نگرانی والدین نیز چند برابر شده است. همانطور که می دانیم کودکان سیتم دفاعی ضعیف تری نسبت به بزرگسالان دارند. پس برای حفظ سلامتی کودک باید به صورت مرتب وسایلی که با آن ها در ارتباط است و همچنین اتاق کودک تمیز و ضدعفونی شوند. از آنجایی که ممکن است محتوای بسیاری از مواد ضدعفونی کننده برای کودک مضر باشد، باید از محلول های ضدعفونی کننده ی مناسب و کم خطر برای ضدعفونی اتاق و وسایل کودک استفاده شوند. روش ضدعفونی کردن وسایل بازی کودک نیز با توجه به جنس آن ها متفاوت است. وسایل بازی قابل شستوشو را می توان در ماشین لباسشویی ضدعفونی کرد و سایر وسایل را با محلول های پاک کننده مناسب تمیز کرد.

همچنین باید توجه داشت که برای ضدعفونی کردن آن ها از تمیز کننده هایی استفاده کنیم که با محیط زیست سازگارند و مواد شیمیایی خطرناکی نداشته باشند که برای کودک حساسیت زا نباشند. ضدعفونی اتاق کودک با نظافت روزانه آن متفاوت است. در ضدعفونی اتاق کودک باید توجه داشت که کف اتاق، کفپوش، چارچوب تخت، دستگیره های در و کمد باید مرتبا تمیز شوند. رعایت بهداشت ملحفه های سرویس خواب کودک نیز اهمیت زیادی دارد. نورگیر مناسب و تهویه ی مداوم هوای اتاق نیز از مهمترین ویژگی های اتاق کودک است که از رشد انواع میکروب و باکتری جلوگیری می کند.

ضدعفونی اتاق کودک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *